IBE nawiązało współpracę z Fundacją Polskiej Akademii Nauk
8 marca br. w siedzibie IBE została podpisana umowa o współpracy miedzy IBE a Fundacją Polskiej Akademii Nauk. Planowana jest wspólna realizacja projektów badawczych w obszarze edukacji.
8 marca br. w siedzibie IBE została podpisana umowa o współpracy miedzy IBE a Fundacją Polskiej Akademii Nauk. Planowana jest wspólna realizacja projektów badawczych w obszarze edukacji.
Rozpoczęła się 8. edycja badania PISA, czyli Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów. W badaniu weźmie udział blisko 250 polskich szkół i ponad 9 tys. uczniów.
3 marca br. odbyło się drugie w tym roku posiedzenie Rady Naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych. Zapraszamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi po spotkaniu.
CEDEFOP opublikował ESI 2022, który jest jednym z narzędzi monitorowania zmian w obszarze kształtowania i aktywacji umiejętności w UE. Polski system zajął 10. miejsce wśród krajów UE.
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy. Zawarte są w niej praktyczne wskazówki dotyczące zapisania dziecka do szkoły oraz praw, jakie przysługują uczniom z zagranicy w polskich szkołach.
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało zestaw wskazówek i rekomendacji, które pomogą nauczycielom i pedagogom szkolnym w rozmowie o emocjach uczniów oraz informowaniu o aktualnej sytuacji w Ukrainie.
3 lutego br. podpisano porozumienie o współpracy między Instytutem Badań Edukacyjnych i Akademią Zamojską. Pod listem intencyjnym swój podpis złożyli: rektor Akademii Zamojskiej dr hab. Paweł Skrzydlewski oraz dyrektor IBE dr hab. Robert T. Ptaszek. W uroczystości wziął udział także dr Jakub Koper, zastępca dyrektora IBE i pełnomocnik ministra edukacji i nauki ds. studenckich.
Ferie, edukacja zdalna i pandemia COVID-19 nie ułatwiają pracy zespołowi badania PISA 2022, kierowanemu przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych. Pomimo tych trudności już na wiosnę w ponad 250 szkołach w Polsce odbędzie się główna część badania, będącego największym i najbardziej miarodajnym badaniem porównawczym umiejętności uczniów na świecie.
Minister Edukacji i Nauki ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Prognoza została przygotowana w oparciu o dane zebrane i opracowane m.in. przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych.