bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej
oferta wydawnicza
 

 Twórcze dziecko w szkole

ibe-wyd-tworcze-dziecko-w-szkoleWaldemar Kozłowski
IBE, Warszawa 2004 r.
ISBN 83-87925-70-5
cena 15 zł

Twórcze myślenia stało się jedną z najważniejszych umiejętności. Prawdziwy sukces osiąga nie ten, kto skrupulatnie podąża utartymi ścieżkami, ale ten, kto wyznacza nowe, jak Gates, Jobs czy Zuckerberg.

Twórczego myślenia trzeba się uczyć od najmłodszych lat. Wymaga to od nauczyciela świadomych działań. W tym właśnie ma mu pomóc książka „Twórcze dziecko w szkole”.

Książka jest adresowana zarówno do nauczycieli szkolnych, jak i wszystkich osób, które uczą lub wychowują dzieci lub młodzież. Pokazuje krok po kroku: jak zacząć oceniać, jak uczyć myślenia aktywnego i krytycznego, efektywnie korzystać z pamięci i wiedzy potocznej, jak motywować do twórczego myślenia i aktywizować intuicję, a wreszcie – w jaki sposób udzielać uczniom odpowiedzi.

Łączy ona zalety opracowania naukowego i poradnika. Skłania do przeanalizowania własnych doświadczeń i proponuje nowe rozwiązania.

Zawiera też pytania oraz ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach, a na końcu – propozycje zajęć rozwijających twórcze myślenie.

Do kupienia:
m.in. u wydawcy (IBE) - wystarczy zamówić mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Spis treści:
Wprowadzenie / 5

I. Twórczy uczeń w szkole – dylematy i szanse / 9

Ocenianie
Aktywność umysłowa
Pochodzenie wiedzy
Rola pamięci
Wzory i autorytety
Wiedza potoczna
Emocje
Odpowiedzi proste i złożone

II. Intuicja jako zjawisko wspomagające twórcze myślenie ucznia / 58

Czym jest intuicja
Intuicja w myśleniu twórczym
Intuicja a rozwijanie twórczego myślenia w szkole

III. Programy rozwoju myślenia twórczego dzieci i młodzieży / 78
 
Literatura / 87

 

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018