 |
Halo, tu Ziemia! Rozmowa z Katarzyną Kalinowską-Sinkowską o nauce, fake newsach i pożytkach z wątpliwości
Obserwujemy wysyp fake newsów i teorii, które doskonale udają dyskurs naukowy, opakowane są w pseudonaukowy język i podają spreparowane lub anegdotyczne dowody, które imitują dowody naukowe – mówi dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej |
 |
ZSK nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021
Projekt „Wsparcie rozwoju ZSK…” realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych został nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021. Więcej |
 |
Konferencja “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”
Wystąpienia ekspertów, panel dyskusyjny, wirtualne targi umiejętności poświęcone branży IT – to wszystko 28 kwietnia 2021 podczas organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych konferencji “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”. Więcej |
 |
Ruszyła ogólnopolska kampania „Kwalifikacje 2025+”
Inicjatywa „Kwalifikacje 2025+” ma na celu wsparcie uczniów i studentów w nabywaniu dodatkowych kwalifikacji umożliwiających im lepszy start na rynku pracy oraz promocję idei uczenia się przez całe życie. Bezpłatne vouchery na przystąpienie do certyfikowanych egzaminów VCC otrzyma w sumie 1000 uczniów i studentów. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej |
 |
Spotkanie Klubu Liderów Studenckich
31 marca br. odbędzie się kolejne spotkanie Klubu Liderów Studenckich, a jednym z gości będzie dr hab. Łukasz Arendt, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, który opowie o rynku pracy w kontekście pandemii. Więcej |
 |
Zmiana zawodowa tematem najnowszej książki wydanej przez Instytut Badań Edukacyjnych
Zmiana zawodowa. Wielkie wysiłki w imię niepewnych efektów to etnograficzny opis doświadczeń ludzi, którzy zmienili miejsce pracy i branżę. Książka powstała w oparciu o wielogodzinne wywiady pogłębione. Autorami są Michał Danielewicz i Kamila Hernik z Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej |
|
EXCEPT
  
EXCEPT był międzynarodowym, interdyscyplinarnym projektem badawczym, realizowanym w ramach programu HORIZON 2020. Projekt miał na celu dostarczenie informacji na temat szeroko rozumianego wpływu niestabilności i niepewności zatrudnienia, oraz bezrobocia osób młodych na zakres ich wykluczenia społecznego. Badanie miało charakter porównawczy i obejmowało wszystkie kraje Unii Europejskiej oraz Ukrainę. Jako główne wskaźniki wykluczenia społecznego przyjęto zarówno kryteria ekonomiczne - w tym ubóstwo i niski status materialny - jak i aspekty pozaekonomiczne: stan zdrowia i subiektywne samopoczucie osób młodych. Ważnym, analizowanym przez zespół badawczy aspektem była również autonomia osób młodych i ich uniezależnienie od domu rodzinnego.
Główne cele projektu to:
- kompleksowa analiza wieloaspektowego wymiaru wykluczenia społecznego młodzieży,
- badanie dynamicznego procesu wykluczenia społecznego w kontekście perspektyw dalszego życia,
- pozyskanie informacji z punktu widzenia osób młodych zagrożonych wykluczeniem społecznym: samopostrzeganie i strategie radzenia sobie w życiu,
- ewaluacja polityk w obszarze wykluczenia społecznego młodzieży,
- wskazanie dobrych praktyk i nowych rozwiązań w tym obszarze.
W projekcie wykorzystywane były zarówno metody analizy jakościowej jak i analiza danych ilościowych:
- Dzięki zastosowaniu wywiadów indywidualnych prowadzonych z młodzieżą w dziewięciu wybranych krajach europejskich, w tym na Ukrainie, przedstawione zostało jak młodzież o niestabilnym zatrudnieniu bądź pozbawiona pracy, postrzega swoje położenie względem innych rówieśników, jak sobie radzi i jak postrzega swoje perspektywy na przyszłość.
- Wykorzystanie metod analiz danych jednostkowych dla UE-28 pozwoliło na określenie wzajemnych relacji przyczynowo-skutkowych i prześledzenie dynamicznych procesów wykluczenia społecznego młodzieży w różnych kontekstach krajowych.
- Wywiady eksperckie posłużyły jako narzędzie do oceny efektywności polityk krajowych i unijnych, oraz do stworzenia bazy najlepszych praktyk i dostarczenia propozycji reform i procedur, które mogą pomóc w poprawie sytuacji młodych ludzi, borykających się z niepewnością na rynku pracy.
Celem projektu było również dotarcie do jak największego kręgu odbiorców zainteresowanych problematyką sytuacji osób młodych na rynku pracy oraz wykluczeniem społecznym.
Projekt realizowany był w okresie od 1.05.2015 r. do 30.04.2018 r.
- Magdalena Rokicka – lider zespołu
- Małgorzata Kłobuszewska – badacz
- Marta Palczyńska – badacz
- Jędrzej Stasiowski – badacz
- Paweł Kubicki – badacz
- Beata Grzesiak – koordynator
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|