 |
Halo, tu Ziemia! Rozmowa z Katarzyną Kalinowską-Sinkowską o nauce, fake newsach i pożytkach z wątpliwości
Obserwujemy wysyp fake newsów i teorii, które doskonale udają dyskurs naukowy, opakowane są w pseudonaukowy język i podają spreparowane lub anegdotyczne dowody, które imitują dowody naukowe – mówi dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej |
 |
ZSK nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021
Projekt „Wsparcie rozwoju ZSK…” realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych został nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021. Więcej |
 |
Konferencja “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”
Wystąpienia ekspertów, panel dyskusyjny, wirtualne targi umiejętności poświęcone branży IT – to wszystko 28 kwietnia 2021 podczas organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych konferencji “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”. Więcej |
 |
Ruszyła ogólnopolska kampania „Kwalifikacje 2025+”
Inicjatywa „Kwalifikacje 2025+” ma na celu wsparcie uczniów i studentów w nabywaniu dodatkowych kwalifikacji umożliwiających im lepszy start na rynku pracy oraz promocję idei uczenia się przez całe życie. Bezpłatne vouchery na przystąpienie do certyfikowanych egzaminów VCC otrzyma w sumie 1000 uczniów i studentów. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej |
 |
Spotkanie Klubu Liderów Studenckich
31 marca br. odbędzie się kolejne spotkanie Klubu Liderów Studenckich, a jednym z gości będzie dr hab. Łukasz Arendt, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, który opowie o rynku pracy w kontekście pandemii. Więcej |
 |
Zmiana zawodowa tematem najnowszej książki wydanej przez Instytut Badań Edukacyjnych
Zmiana zawodowa. Wielkie wysiłki w imię niepewnych efektów to etnograficzny opis doświadczeń ludzi, którzy zmienili miejsce pracy i branżę. Książka powstała w oparciu o wielogodzinne wywiady pogłębione. Autorami są Michał Danielewicz i Kamila Hernik z Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej |
|
Badanie umiejętności trzecioklasistów
Instytut Badań Edukacyjnych wspiera nauczycieli, prowadząc regularne diagnozy umiejętności trzecioklasistów, których wyniki pozwalają lepiej zaplanować pracę w klasie. Każdego roku uczestniczyła w nich znaczną większość szkół w Polsce - ponad 70%. Do tej pory badania zostały przeprowadzone w latach: 2011, 2012, 2013, 2014 i 2015.
Więcej informacji na stronie projektowej
|