papierfirmowyprogramopenspaceprelegencimaterialynaszaedukacjagalerie

4.4 Czego uczniowie nie uczą się w szkołach, a uczyć się powinni?

Moderatorzy:
Bożena Będzińska-Wosik, dyrektor, Szkoła Podstawowa nr 81 w Łodzi

Marzena Żylińska, Inicjatorka i współzałożycielka, Budzące się Szkoły

Prelegenci:
dr hab. inż., prof. nadzw. Janusz Morbitzer, wykładowca, Wyższa Szkoła Bankowa w Dąbrowie Górniczej

Panel rozpoczął się przedstawieniem „Jak kózka uczyła się pływać”, przygotowanym półtorej godziny wcześniej przez uczniów – uczestników kongresu. Następnie odbyły się warsztaty dla uczestników kongresu, którzy pracowali w grupach (uczniowie, nauczyciele, rodzice, dyrektorzy szkół instytucje wspierające) nad wizją tego, czego uczniowie nie uczą się w szkołach, a uczyć się powinni.

postulaty wspólne:

  • Konieczność przejścia od debatowania do działania.
  • Stworzenie szkoły przygotowującej dziecko do życia.
  • Stworzenie dzieciom warunków do swobodnego, indywidualnego rozwoju.
  • Stworzenie warunków do  zrównoważonego rozwoju fizycznego, intelektualnego i moralnego dziecka.

wnioski rozbieżne: brak